Moć brendiranja i njen uticaj na poslovanje vaše online prodavnice

Autor: Komuna Redakcija

22/02/2021

Bez obzira da li vi svesno koristite brending ili ne, samim tim što nudite bilo kakvu uslugu ili proizvod, vi svojim prisustvom na tržištu formirate određeni utisak o svom biznisu. Način na koji se predstavljate svojoj publici je brending. On uključuje, predstavlja i vizualno komunicira vaše vrednosti, misiju, ciljeve i sve ostalo što se nalazi u srži vašeg posla. Vaš vizuelni identitet je brending - oblik u kom se pojavljujete ispred vaših kupaca i korisnika usluga, kao i osećanje koje izazivate u njima kada posmatraju ruho vašeg brenda.

Ovo nas dovodi do zaključka da, hteli vi ili ne da ‘radite’ brending on je sastavni deo bilo kog poslovanja. Važnije pitanje je onda KAKO da ga kreirate, da li iskorištavate njegov pun potencijal i da li shvatate da sve što radite vezano za vaš posao utiče na brending a samim tim na vaše poslovanje.

Dizajn vizit karte za studio lepote

Često se brending i marketing pojavljuju jedan uz drugog, ali ih nikako ne treba poistovećivati. Može se reći da je brending deo marketinga i da se marketingom služimo kako bismo skrenuli pažnju na sebe a brendingom kako bi tu pažnju zadržali.

Elementi brendinga:

  • Misija i vrednosti
  • Brend strategija
  • Logo
  • Website
  • Ostali elementi (kao na primer pakovanje ukoliko imate proizvod)

Uspešno kreiran brending je ono što će vas izdvojiti od konkurencije, omogućiti dobro pozicioniranje na tržištu kao i dalji rast i razvoj.

Kada svaki element vašeg vizuelnog identita sadrži misiju i viziju vašeg biznisa, kada je kroz boje, logo i grafiku utkana vaša poruka i ralog zašto se bavite time čime se bavite, veće su šanse da budete ne samo primećeni već i zamapćeni.

Davno su prošla vremena kad su ljudi kupovali stvari samo zato što im trebaju ili zato sto nečemu služe. Takođe, sve više se okreću manjim biznisima sa kojim mogu da se poistovete, o kojima znaju više nego o korporacijama. Kupce sada zanima ne samo šta vi prodajete, nego i ko ste vi, u šta verujete, šta vas inspiriše, kako ste to napravili i gde... Da biste im sve ovo preneli potreban vam je pogodićete, dobar brending. Jer šta vredi ako imate super priču ili odličan prozivod ako niko za to ne zna?!

Zato smo u saradnji sa dizajnerkom Sonjom Stojčevski kreirali personalizovane brending pakete specijalno za naše handmade prodavce i male proizvođače na marketu po promotivnim cenama! Sonja ima višegodišnje iskustvo u radu sa preduzetnicima a posebno malim preduzećima, i to mahom u inostranstvu, o kojem svedoče njeni prethodni radovi prikazani u ovom postu. Sonja će specijalno za vas kreirati autentične sadržaje i kreativna rešenja i voditi vas kroz ceo proces kreiranja vašeg brenda, od početka do kraja. To znači da ćete dobiti, u zavisnosti od paketa koji izaberete, dizajn sa elementima koje ćete moći odmah da implementirate u vaš online shop, profil na društvenim mrežama ili direktnu prodaju. Na vama jedino ostaje da izaberete štampariju ukoliko se odlučite za paket koji sadrži elemente za štampanje.

Brending paketi
Brending paketi za handmade prodavce i male proizvođače na marketu Komuna marketu

Brend je način na koji vaše poslovanje komunicira sa klijentima, kako ti klijenti doživljavaju vas i vašu radnju, ali što je još važnije, to je ono što vas razlikuje od svih ostalih.

Skorija istraživanja tržišta ukazuju da je vizual presudan za kupovinu kod čak 92% tržišta, kao i da je za 86% kupaca veoma važna autentičnost brenda kome će se prikloniti. To znači da ne samo da vaš brend mora da izgleda dobro već je presudno i da je smisleno kreiran.

Dobar brending promoviše poverenje, čineći vaše proizvode poželjnijim i dovodi do bolje prodaje. On treba da bude jedinstven i interesantan. Ali kako da definišete svoj brend?

Brending kozmetičkog brenda
Varijacije dizajna logoa za handmade kozmetički brend

Preporučujemo da započnete sa kreiranjem "obećanjem brenda". "Obećanje brenda" je izjava koja sažeto opisuje osećaj ili iskustvo koje vaše poslovanje neprekidno pruža mušterijama. Ono bi trebalo da se odražava u svakoj poslovnoj odluci koju donesete, od grafičkog dizajna do korisničkog iskustva i usluživanja kupaca.

Da biste usavršili svoj brend, postavite sebi sledeća pitanja:

Zašto prodajem svoje proizvode?
Priča koja stoji iza vaših proizvoda je ono što ih čini posebnim! Da li ste, na primer, započeli posao izrade drvenih dasaka za serviranje hrane kao način da pomognete i revitalizujete dedinu stolarsku radnju? Razmislite o tome kako taj lični detalj možete povezati sa svojim brendom.

Šta moj proizvod čini jedinstvenim ili vrednijim od proizvoda konkurencije?
Razmislite o svom poslu iz perspektive kupaca: Kako zadovoljavate njihove potrebe na način koji druga preduzeća ne mogu? Možda koristite određeni materijal ili imate najoriginalniji dizajn. Šta god da je, morate to da naglasite!

Koje reči želim da ljudi povezuju sa mojim proizvodima?
Razmislite o opisnim rečima koje izdvajaju vaše proizvode od konkurencije. Na primer, da li biste svoje proizvode opisali kao jarke i eksentrične ili klasične i elegantne?

Ko su moji kupci?
Zamislite osobu koja će najverovatnije kupovati u vašem shopu i kreirajte poruku koja se direktno obraća njenim potrebama, interesovanjima i vrednostima. Uvek imajte na umu ovog ciljnog kupca dok dizajnirate, plasirate i prodajete svoje proizvode.

Izrada vizuelnog identiteta za studio keramike

Ako ste već napravili svoj logo, izabrali prepoznatljive boje i ostale elemente dizajna, odlično. Spremni ste za sledeći korak a to je brendiranje kroz fotografijuSlike su vitalni vizuelni elementi vašeg brenda, jer se najviše ističu i zauzimaju puno prostora na vašem online shop-u i društvenim mrežama. U online prodaji je još važnije poboljšati vaše brendiranje slikama, jer uglavnom komunicirate sa svojim kupcima pomoću digitalnih sredstava. U ovom blog postu govorimo kako da stilizujete i brendirate fotografije vaših proizvoda, jer jedan od najvažnijih aspekata izgradnje snažnog brenda jeste da stvorite jednu konzistentnu temu (odnosno motiv) – a to se odnosi i na fotografije.

 

Zaključak

 

Razmislite o vašem brendu i kakav doživljaj želite da kreirate za online kupce sa vašim brendingom? Zapitajte se, koje vrednosti i poruke želite da prenesete? Kakav osećaj želite da probudite kod kupaca? Sve to možete postići uz adekvatan odabir boja, loga i grafike. Ukoliko ste vlasnik shopa na Komuni i zainteresovani za neke od naših personalizovanih brending paketa, budite slobodni da nam napišete mail na [email protected]

Ostavite nam u komentaru vaša iskustva sa stvaranjem brenda. Da li ste već uspeli da definišete svoj stil i ispričate priču o vašem brendu?