Često postavljena pitanja
Komuna je posebno mesto za posebne proizvode. Kod nas ćete naći najveći izbor kvalitetnih domaćih proizvoda na jednom mestu, koje proizvode, prodaju i isporučuju pojedini prodavci - mali proizvođači i biznisi.
Želimo da vam omogućimo pozitivno kupovno iskustvo na našem marketplace-u, stoga smo sakupili najčešće postavljena pitanja kupaca na jednom mestu i potrudili smo se da što detaljnije odgovorimo na njih.
Da li je registracija obavezna za kupovinu?
Nije obavezna ali besplatnom registracijom dobijate sledeće pogodnosti:
● Štedite vreme - brža kupovina zbog čuvanja adrese i kartice za buduću kupovinu;
● Postajete počasni član Komuna kluba - učlani se u Komuna klub i uživaj u promocijama i nagradama za članove;
● Status porudžbina - lakši pristup i pregled prethodnih porudžbina i računa
● Mogućnost ocenjivanja proizvoda i prodavaca;
● Mogućnost kreiranja liste želja;
● Mogućnost ažuriraranja ličnih podataka i menjanja lozinke.
Kako da napravim porudžbinu preko Komune?
Kada izaberete željeni proizvod (određenu boju i veličinu - ukoliko je ponuđeno), dodajte ga u korpu klikom na istoimeno dugme.Kada se odlučite da izvršite kupovinu, u desnom gornjem uglu imate na raspolaganju korpu u kojoj se nalaze proizvodi koje ste odabrali da kupite. Klikom na nju dobijate uvid u proizvode koje ste odabrali. U ovom koraku možete da promeniti količinu proizvoda koje želite i da označite da li je u pitanju poklon. Ukoliko imate kupon koji želite da iskoristite, u ovom koraku možete da unesete kod i da ga primenite klikom na dugme Primeni.
Klikom na dugme Nastavi sa plaćanjem prelazite na korak gde je potrebno da ostavite vaše podatke za dostavu i da izaberete način na koji želite da vam stigne paket (da li je u pitanju lično preuzimanje, slanje kao CC paketa Poštom ili drugom kurirskom službom). U ovom koraku možete ostaviti i komentar/napomenu za prodavca.
Klikom na dugme Pregled i plaćanje prelazite na poslednji korak a to je način plaćanja. Ovde možete odabrati da li želite da platite kuriru prilikom isporuke ili odmah platnom karticom. Ukoliko izaberete karticu potrebno je da unesete neophodne podatke. Vaši lični podaci će biti zaštićeni radi vaše privatnosti i bezbednosti.
Na kraju, pre potvrđivanja porudžbine potrebno je da čekirate da se slažete sa Uslovima korišćenja, prodaje i pravilima privatnosti.
Kada potvrdite porudžbinu dobićete mail sa informacijama o vašoj porudžbini. Ukoliko vam je mail stigao u Promotion ili Spam folder, provucite ga u glavni inbox (Primary), da bi vam svi mailovi od nas ubuduće stizali tamo.
Da li svi proizvodi koji se nalaze na platformi dostupni?
Svi proizvodi na Komuni mogu da se poruče ali postoje proizvodi koji su odmah dostupni i imaju kratak rok dostave, i postoje proizvodi koji se prave po porudžbini, nisu na stanju i njihov rok dostave je veći u odnosu na proizvode koje su na stanju.
Prilikom pregleda proizvoda, pre kupovine, proverite dostupnost proizvoda i rok dostave ispod dugmeta “Dodaj u korpu”.
Da li mogu da stupim u kontakt sa prodavcem?
Naravno, možete kontaktirati prodavca direktno putem četa, i pre i posle kupovine. Potrebno je samo da kliknete na dugme u njihovoj prodavnici – ”Kontaktiraj prodavca” i postavite mu pitanje. Prodavac će dobiti notifikaciju putem mejla da ima poruku od vas. Kada vam odgovori dobićete i vi obaveštenje putem mejla i možete pogledati njegov odgovor u četu. Ukoliko ne dobijete odgovor posle 24 sata, javite nam se putem mejla: podrska@komunamarket.rs
Na koji način se vrši dostava proizvoda?
Kada napravite porudžbinu na Komuni, isporuka vašeg paketa postaje odgovornost Prodavnice čiji ste proizvod poručili. Svaka Prodavnica ima odabrane opcije dostave putem odabranih kurirskih službi sa naznačenim rokovima isporuke, koje možete videti u Uslovima dostave na stranici svakog proizvoda. Pojedine prodavnice imaju i opciju ličnog preuzimanja. Mesto preuzimanja paketa prodavnice možete videti prilikom checkout-a.
Kako mogu da pratim svoju porudžbinu?
Putem mejlova koje dobijate po izvršenoj kupovini vas obaveštavamo o svakom koraku vaše porudžbine. Ukoliko se registrujete kao kupac, na svom nalogu možete pratiti status vaše porudžbine, da li je u procesu obrade ili je poslata. Takođe, možete i da kontaktirate prodavca putem četa i postavite mu pitanja vezana za vašu porudžbinu.
Gde mogu lično preuzeti proizvode koje sam poručio?
Svaki proizvod ima navedene svoje opcije dostave. Ukoliko je ponuđeno i lično preuzimanje, to će biti naznačeno prilikom checkout-a, zajedno sa mestom gde je moguće lično preuzimanje proizvoda. Kada napravite porudžbinu, ukoliko ste odabrali lično preuzimanje, kontaktiraće vas prodavac da se dogovorite oko preuzimanja. Takođe, možete i vi kontaktirati njega putem četa u njihovoj prodavnici, klikom na dugme Kontaktiraj prodavca.
Gde je moja porudžbina?
Kada napravite porudžbinu preko Komune, isporuka vaše porudžbine postaje odgovornost prodavca čiji ste proizvod poručili. Prilikom poručivanja proizvoda imate na raspolaganju informaciju o roku dostave svakog proizvoda. Rok dostave zavisi i od toga, da li se pravi po porudžbini ili je odmah dostupan. Ukoliko vam paket ne stigne u okviru navedenog roka dostave, možete kontaktirati prodavca putem četa u njihovoj prodavnici ili putem maila obaveštenja o vašoj porudžbini, u oba slučaja klikom na dugme Kontaktiraj prodavca.
Ukoliko prodavac ne poštuje rok dostave koji je sam naveo, obratite nam se putem mejla: podrska@komunamarket.rs
Da li imate fizičku radnju? Da li mogu negde da vidim vaše proizvode?
Trenutno nemamo fizičku radnju, proizvode sa Komune možete poručiti online, putem našeg marketplace-a.
Da li isporučujete proizvode van Srbije?
Ukoliko ste iz inostranstva, proizvode možete poručiti ukoliko je prodavac omogućio slanje njegovih proizvoda u inostranstvo. Ukoliko možete da ih dodate u korpu onda možete i da ih poručite. Da biste bili sigurni, stupite u kontakt sa prodavcem pre kreiranja porudžbine i informišite oko dostave putem četa u njihovoj prodavnici (klikom na dugme Kontaktiraj prodavca).
Koji su načini plaćanja podržani na Komuni?
Koji su načini plaćanja podržani na Komuni?
Ukoliko nisam zadovoljan sa poručenim proizvodom i želim da ga vratim ili zamenim za neki drugi, šta da radim?
Svaka prodavnica ima popunjen deo vezan za Povraćaj i zamenu, kao i Politiku poslovanja. Obratite pažnju na ove informacije pre kupovine jer Komuna ne odgovara za politiku poslovanja prodavaca na marketplace-u. Svaki prodavac je odgovoran za postavljanje sopstvene politike u vezi sa povraćajem i zamenom proizvoda. Prodavca možete kontaktirati direktno putem četa u njihovoj prodavnici i dogovoriti se sa njim detaljnije.
Da li mogu da otkažem porudžbinu?
Naravno, ukoliko želite da otkažete porudžbinu, možete to učiniti i sami, ukoliko ste registrovani na platformi, pre nego što prodavac označi da je prihvaćena odnosno dok stoji status porudžbine: Na čekanju. U delu gde se nalaze vaše porudžbine imate pored porudžbine dugme Otkaži porudžbinu. Klikom na njega pojaviće vam se deo gde treba da unesete razlog otkazivanja vaše porudžbine i da klikom na dugme Otkaži porudžbinu završite ovaj proces.
Ako niste registrovani na platformi, kontaktirajte nas što pre putem mejla: podrska@komunamarket.rs, kako bismo na vreme notirali i otkazali vašu porudžbinu. Ali najbrži način da to učinite jeste da se registrujete i sami otkažete vašu porudžbinu.
Šta znači oznaka Premium brend na proizvodima?
Oznaka Premium brenda na našem marketplace-u vam pruža dodatnu sigurnost u online kupovini. Kroz manualnu proveru našeg tima, proizvodi označeni kao Premium su garantovano najvišeg kvaliteta, stižu u lepom pakovanju, tačno na vreme. Kupci mogu očekivati fleksibilnost u zameni ili povratu, dok je prisutnost prodavca uvek zagarantovana za bilo kakav dodatan dogovor. Ova oznaka predstavlja našu posvećenost da vam olakšamo proces kupovine i pružimo potpunu sigurnost i poverenje u domaće proizvode označene kao Premium brend. Svega 10% prodavaca dobija ovu oznaku, jer pažljivo biramo brendove, te budite uvereni da su u pitanju najbolji od najboljih.
Da li moram da imam registrovanu firmu da bi prodavao na Komuni?
Delatnost je individualna odgovornost autora. Na svakog se odnose drugačije obaveze u zavisnosti da li ste zaposleni, na porodiljskom, penzioner ili student. Savetujemo vam da se obratite Ministarstvu trgovine.
Da li na Komuni može prodavati bilo ko ili se prodavci selektuju?
Svoje proizvode na Komuni može ponuditi, u principu, svako. Međutim, ponuda svakog prodavca podleže detaljnoj proveri i proizvodi koji ne ispunjavaju uslove prodaje na Komuni biće uklonjeni sa platforme.
Želim da svoje proizvode plasiram na platformu ali ne znam kako da ih dobro prezentujem?
Sa ovim vam možemo pomoći. Savetujemo vam da pročitate članak na Komuni posvećen upravo ovoj problematici. Ne ustručavajte da kontaktirate redakciju i pošaljete fotografije svojih proizvoda kako bi vas posavetovali na šta treba da obratite pažnju.
Kakve proizvode mogu da prodajem na Komuni?
Preferiramo autorske, ručno izrađene proizvode, prilikom čije izrade je sam autor bio uključen u čitav proces proizvodnje. Možete prodavati i proizvode pripremljene za proizvodnju, pod uslovom da vaš autorski udeo dominira u finalnom proizvodu. Klasična maloprodaja (kakvo sam kupio, takvo prodajem) je moguća samo u sekciji Repromaterijal.
Da li će se moji proizvodi izgubiti u ponudi ostalih autora na Komuni?
Ne, ukoliko su dobri (dobra ideja, tehnička realizacija, kvalitetne fotografije). Redakcija Komune kao i cela zajednica stalno vrebaju za novim autorima kvalitetnih proizvoda. Cela zajednica učestvovaće u odabiru onih najboljih (čak i iz redova najnovijih prodavaca), čiji će proizvodi imati priliku da krase početnu stranicu Komune i naše profile na društvenim mrežama. Dobar brend ima šansu da bude objavljen na početnoj stranici već nakon par dana.
Ne živim u Srbiji, da li mogu da prodajem na Komuni?
Komuna je zasad prilagođena srpskom tržištu a većina kupaca su državljani Republike Srbije, dakle sva komunikacija na Komuni se odvija na srpskom jeziku a transakcije se realizuju u dinarima. Kako budemo zajedno rasli, radićemo na tome da Komunu raširimo na zemlje ex-yu.
Kako da zatvorim radnju na Komuni?
Ako se u vašoj radnji na Komuni u toku prve godine ništa ne proda ili ako se ne prijavite u vašu radnju na Komuni ili ne obnovite ponudu, vaša radnja će automatski biti deaktivirana. Uvek je možete ponovo otvoriti. Ukoliko želite da ponuda vaše radnje ne bude vidljiva, jednostavno, deaktivirajte sve proizvode iz vaše ponude i vaša radnja neće biti prikazivana.