8. Prava i obaveze kupca

Pored prava i obaveza koja Kupac ima prema važećim zakonima, pristupanjem Platformi Kupac stiče dodatna prava i obaveze. Naime, Kupac može realizovati kupovinu posredstvom Platforme bez ograničenja, uz pretpostavku da se pridržava pravila i ograničenja ovih Uslova korišćenja.

Kao Kupac, imate pravo da:

  • Naručite proizvod putem Platforme prema uslovima koje je Prodavac prethodno odredio (cena, način plaćanja, način isporuke).
    Proizvode možete birati u galeriji, odnosno Shopu Prodavca ili u galeriji pojedinačnih kategorija proizvoda. Klikom na željeni proizvod, ili slanjem upita Prodavcu, dobićete informacije koje se tiču cene, načina plaćanja i isporuke. Ukoliko u daljoj komunikaciji sa Prodavcem dođe do izmene navedenih uslova, imate pravo da Prodavca prijavite Komuni, koristeći podatke iz odeljka 18 (Kontakt informacije).
  • Svojom ocenom utičete na deaktiviranje profila Prodavca čijim radom niste zadovoljni – pod uslovom da ste registrovani Kupac.
    Ukoliko Vam Prodavac ne isporuči proizvod u roku propisanim odeljkom 6 (Prava i obaveze Prodavca) ili isporuči nekompletnu porudžbinu, odnosno proizvod koji ne odgovara kvalitetu i osobinama navedenim u ponudi, imate pravo da izrazite svoje nezadovoljstvo negativnim ocenjivanjem Prodavca. Lista ocena je javni deo profila svakog Prodavca, a u slučaju ponovljenih loših recenzija, naša Platforma ima pravo da koristi opciju za deaktiviranje profila Prodavca u skladu s odeljkom 10 (Brisanje i ukidanje Korisničkog naloga).

Kao Kupac, imate obavezu da: poštujete dogovoreni rok preuzimanja i način plaćanja cene.

Odgovornost za neplaćanje cene ili nepoštovanje predviđenog roka za plaćanje proizvoda snosite isključivo Vi. U slučaju plaćanja pouzećem, bićete obavešteni da je Prodavac (osim ukoliko je drugačije izričito naznačio na svom Shopu, opisu proizvoda ili putem razmene poruka) dužan da isporuči poručeni proizvod najkasnije u roku od 7 dana od dana zaključenja kupoprodajnog ugovora – potvrđivanja porudžbine. U slučaju da ne preuzmete poručeni proizvod u predviđenom roku, pošiljka se vraća Prodavcu, i Prodavac ima pravo da taj proizvod/proizvode ponovo stavi na prodaju na našoj Platformi.

U slučaju saznanja Komune o nepreuzimanju poručenih proizvoda od strane istog Kupca u većem broju slučajeva, Komuna zadržava pravo da preduzme adekvatne mere ograničenja kupovine putem Platforme, uključujući privremenu suspenziju, odnosno deaktivaciju Korisničkog naloga.