Želite da objavimo fotografiju vaših proizvoda na Instagramu? Ovo morate znati..

Prodavac radi na podešavanju online shopa
Autor: Komuna Redakcija

25/03/2021

Otvorili ste shop ali prodaje idu slabije nego što ste očekivali? Proveli smo sate analizirajući podatke o prodaji od otvaranja marketa, identifikovali šta je to zajedničko za brendove kojima prodaja najbolje ide i pripremili za vas savete za unapređenje poslovanja na marketu.

Osim što saveti u nastavku teksta imaju potencijal da značajno povećaju prodaju u vašem shopu na marketu, poštovanje istih vam daje mogućnost da se vaši proizvodi pojavljuju u Komuna newsletteru, našoj Instagram stranici i da priča o vašem shopu bude predstavljena na Komuna blogu.

Iako se postupak odabira feature-ovanih proizvoda razlikuje u zavisnosti od kanala i kampanje, postoje uobičajeni kriterijumi koje naši urednici proveravaju kada biraju proizvode i prodavnice koje će da objave. Na Komuni ima toliko neverovatnih proizvoda i prodavnica, da ne možemo sve da ih predstavimo, ali pridržavanje smernica i saveta u nastavku pružiće vašem brendu veće šanse da ga objavimo.

Objavljujemo proizvode iz shopova koji:

 

1. Imaju u opisu društvenih profila adresu do web shopa na marketu

 

Nakon što otvorite svoj shop na marketu ne zaboravite da podelite tu informaciju sa vašim pratiocima na društvenim mrežama! Puno vaših mušterija preferira poručivanje preko online shopa umesto preko DM poruka, tako da je važno da im ostavite jasno naznačen link ka vašem shopu. Ovo možete učiniti tako što ćete na vašem Instagram profilu kliknuti na "Uredi profil" i u polje "website" zalepiti link ka vašem shopu sa vašom url adresom.

On bi trebao da izgleda ovako: https://komunamarket.rs/nazivvašegshopa. U polje "Bio" napišite tekst koji će vaše mušterije usmeriti ka vašem shopu. Tekst u ovom polju dovršite rečenicom tipa "Poručivanje preko shopa", kako bi vaši kupci znali šta se nalazi na linku. Usmerite fokus sa Instagrama na svoj shop. Instagram zahteva vašu svakodnevnu pažnju dok je podešavanje shopa jednokratna obaveza i ako je pravilno uradite, imate velike šanse da vaši proizvodi budu viđeni od strane mnogo većeg broja ljudi koji na Google-u tragaju za handmade proizvodima i čitave zajednice okupljene oko našeg marketa umesto samo onih koji direktno dođu do vašeg Instagram profila. Ne zaboravite da 50% posetioca marketa dolazi sa internet pretraživača, poput Google-a! To nas dovodi do druge tačke...

 

2. Su povećali svoje šanse da ih kupci pronađu na marketu

 

Kao što smo rekli, veliki deo saobraćaja nam dolazi sa internet pretraživača poput Google-a. To znači da nazivi vaših proizvoda moraju biti optimizovani. Koristite naslove i tagove pogodne za pretragu da biste olakšali kupcima pronalazak vaše prodavnice i proizvoda u pretrazi na i van marketa. Izaberite direktne, opisne naslove koji na početku sadrže ključne reči i naziv vašeg shopa, jer kupci često pretražuju market tražeći proizvode određenog brenda. Iskoristite dodatne opcije SEO podešavanja, birajte reči i fraze koje će ljudi verovatno ukucati u pretraživač kada traže proizvode poput vaših. O SEO optimizaciji kao neophodnoj veštini za uspeg vašeg shopa smo pisali ovde. 

 

3. Imaju kvalitetne, autorske i upečatljive fotografije proizvoda 

Upečatljive fotografije su najbolji način da nekome upadnete u oči. Zato smo uvek u potrazi za visoko stilizovanim fotografijama u "editorial" stilu (slično onome što biste mogli videti u časopisu ili na modnom blogu) koje ostavljaju snažan prvi utisak i izazivaju interesovanje od strane kupaca. Eksperimentišite sa različitim vrstama fotografija, birajte interesantne pozadine, izaberite pravo osvetljenje i naučite kako da uredite i obradite fotografije vaših proizvoda pre objavljivanja.

Trudite se da vaše fotografije uvek budu čiste, oštre, fokusirane i fotografisane u svetlom, nenatrpanom okruženju sa puno prirodnog svetla i izbegavajte upotrebu vodenih žigova ili logoa na slikama. Korišćenje sezonskih rekvizita i stavljanje proizvoda u kontekst može biti sjajan način da svoj proizvod uklopite u današnje trendove i pomognete kupcima da zamisle kakav bi bio njihov život da su vlasnici vašeg proizvoda. Ovakve "lifestyle" fotografije ali i grupne fotografije su se pokazale kao najomiljenije vrste fotografija od strane kupaca. Izdvojite vreme i pročitajte sve naše savete za fotografiju proizvoda ili nas kontaktirajte kako bismo vam poslali ponudu naše usluge profesionalnog fotografisanja proizvoda.

 

4. Imaju uredno popunjena sva polja sa svim informacijama vezanim za brend, proizvod i kupovinu

 

Ovo je bitno kako za nas tako i za vaše kupce. Mi iz vaših opisa crpimo inspiraciju za neki propratni tekst vezan za vaš proizvod i brend. Kupcima je opet važno da imaju kompletne informacije o proizvodu koji žele da kupe i brendu koji žele da podrže. Ako ih odvučemo u shop koji nema osnovne informacije o svojim proizvodima, samo smo im gubili vreme. U tom slučaju, oni odustaju od kupovine ili traže od nas više informacija o vama i vašim proizvodima, što nas opet dovodi do neprilike da vas kontaktiramo i čekamo da nam odgovorite dok se vaš kupac već predomislio. Samo se stavite u poziciju kupca - da li biste vi poručili proizvod od nekog ko nije napisao rok isporuke, veličine, dimenzije, materijale, cenu poštarine, itd? Pročitajte deo o Kreiranju proizvoda u našem Uputsvu za više informacija o stvaranju oglasa koji će pretvariti preglede u uspešne prodaje.

 

5. Koji imaju ažuriranu ponudu i više komada na stanju 

 

Naš cilj je da privučemo saobraćaj i da generišemo veću prodaju na marketu, zato je bitno da to što promovišemo bude i dostupno. Često se desi da se to što objavimo rasproda, kupci traže još a proizvođač nema više na stanju ili je poslednji komad. Zato je važno da to što prodajete uvek bude dostupno. Mi preuzimamo i repostujemo sadržaj sa Vašeg Instagram profila i zato je bitno da to što objavljujete na Instagramu bude dostupno i na marketu. Vaša Instagram stranica treba da bude alat za promociju vašeg shopa na marketu, tako da ne zaboravite da uvek prvo ulistate nove proizvode u svoj shop pa da ih onda promovišete na društvenim mrežama. Budite slobodni da nas tagujete u vašim objavama na društvenim mrežama, kako bismo i mi bili informisani o vašim novim proizvodima, sniženjima ili specijalnim akcijama. Ovakve objave ćemo rado podeliti na našim društvenim profilima.

 

6. Imaju izgrađen brend

 

Razvijanje kohezivnog i prepoznatljivog brend identiteta pomoćiće vam da se istaknete kako na Komuni tako i šire. Preporučujemo da započnete sa kreiranjem “obećanja brenda”. “Obećanje brenda” je izjava koja sažeto opisuje osećaj ili iskustvo koje vaše poslovanje neprekidno pruža mušterijama. Ono bi trebalo da se odražava u svakoj poslovnoj odluci koju donesete, od prezentacije proizvoda, razvoja i dizajna novih proizvoda, pakovanja, itd. Brendirajte svoj shop na Komuni tako što ćete postaviti personalizovan baner, logo brenda, brendirane fotografije i predstaviti priču o vašem brendu u odeljku "O nama". Ako niste sigurni kako da definišete vaš brend, izdvojite vreme i pročitajte naš post o moći brendiranju i njenom uticaju na poslovanje vaše online prodavnice.

 

7. Iza kojih stoji zanimljiva priča

Dobro napisana sekcija "O nama" može vam pomoći da se izdvojite od konkurencije. Ovo je deo u kome treba da predstavite svojim potencijalnim kupcima vašu jedinstvenu životnu priču - ko stoji iza brenda, zbog čega ste se odlučili da pokrenete svoj biznis, kako ste došli na ideju kreiranja vašeg proizvoda, kako je posao uticao na vaš život, kako izgleda vaš kreativni proces, šta vas inspiriše, itd.

Budite transparentni i predstavite ko sve radi za vaše preduzeće. Navedite sve članove vašeg biznisa (uključujući sebe) i bilo koju spoljnu pomoć u proizvodnji koju koristite. Fotografije vas, članova vašeg brenda i vašeg radnog prostora pružiće kupcima uvid u vaše svakodnevno poslovanje i ono što vašu priču čini upečatljivom.

 

8. Prodaju odlične proizvode

 

Proizvodi su srž vašeg poslovanja. Isplati se posvetiti vreme na razvoj jake kolekcije proizvoda i uložiti napore da ponuda uvek bude sveža, jer tako ćete povećati verovatnoću da vaša radnja bude primećena. Kada dizajnirate ili kreirate svoju liniju proizvoda, uzmite u obzir asortiman, kohezivnost vašeg shopa i kako se vaši proizvodi uklopaju u aktualne trendove. Što više proizvoda ulistate, veće su šanse da će vas naši urednici i kupci otkriti.

 

9. Promovišu svoju stručnost

 

Ako mislite da bi vaša priča i iskustvo moglo biti od koristi kolegama prodavcima, proširite glas. Ostavljanje komentara ispod naših objava na Instagramu i člancima na blogu je odličan način da podelite svoja iskustva i stupite u kontakt sa drugim prodavcima. Ako ste zainteresovani za pisanje članka ili deljenje vašeg znanja i iskustva o određenoj temi sa našom zajednicom, budite slobodni da nas kontaktirate sa predlogom teme o kojoj biste želeli da pišete.

 

10. Su primer ostalima

 

Budite primer drugim prodavcima na marketu tako što ćete pružati visokokvalitetno shopping iskustvo za kupce, profesionalno pristupati vođenju svog online shopa i pažljivo kreirati oglase novih proizvoda. Privucite pozitivnu pažnju na svoju prodavnicu tako što ćete biti aktivan i posvećen član naše zajednice. Odgovarajte na poruke mušterija i redovno ažurirajte status svojih porudžbina kao i celokupnog asortimana u shopu.