7 veličanstvenih – osnovne vrste fotografija proizvoda

Vrste fotografija proizvoda
Autor: Komuna Redakcija

20/01/2020

U ovom članku, saznaćete više o osnovnim vrstama fotografija proizvoda i kakve to fotografije treba da pravite kako bi one prenele vitalne informacije o vašem handmade proizvodu.

Prilikom online kupovine mušterija ne može da opipa proizvod, da ga isprevrće sa svih strana kako bi se uverila u svaki detalj niti da ga pomiriše. Zbog toga fotografija predmeta treba da obavi sav posao u vašoj online prodavnici.

Da bi obavili kupovinu, kupci žele da budu sigurni da znaju šta kupuju. Fotografije koje ilustruju sve aspekte vašeg proizvoda pomažu kupcima da realizuju sigurnu i informisanu kupovinu. Evo nekoliko stvari koje sjajna fotka proizvoda može da postigne:

  • Privuče pažnju kupaca i motiviše ih da otvore vaš oglas, da istraže više o vama i vašim proizvodima i da na kraju realizuju kupovinu.
  • Jasno prikaže proizvod.
  • Prenese važne informacije o veličini, boji i materijalima.
  • Hvata i svrhu i osećaj proizvoda.
  • Pomaže kupcima da zamisle proizvod u svom životu.

Korišćenje različitih tipova fotografija može preneti različite informacije o vašem proizvodu. Kombinujući i upoređujući neke od ovih sedam tipova fotografija u vašem oglasu, kupcima dajete dobro zaokruženo razumevanje vašeg proizvoda.

Kako fotografisati kozmetiku i kozmeticke proizvode
"Flatlay" fotografija

 

Koje su to vrste fotografija proizvoda?

 

  1. Studijska ili individualna fotografija – predstavlja vaš proizvod na čistoj pozadini sa puno svetlosti.

Studijska fotografija jasan je način da potencijalnim kupcima pokažete šta prodajete.

Nenametljiva pozadina omogućava proizvodu da se lepo istakne. Naravno, potrebno je produkt uslikati iz svih uglova iz kojih bi ga kupac rado video. Nemojte zaboraviti i na bitne detalje koji su specifični za vaš artikal. Na prvi pogled možda izgleda dosadno, ali praksa je pokazala da itekako daje rezultate.

Na primer, kod torbe, kupac bi sigurno voleo da pored prikaza sa prednje strane vidi i fotku sa unutrašnje strane torbe i detaljan pogled na rajferšlus ili jedinstvenu aplikaciju koja ukrašava torbu. Morate kupcu malo da simulirate doživljaj iz prodavnice i uklonite što više prepreka u kupovini. Internet prodaja ima i svoje pluseve, ali i minuseve koje morate da umanjite.

Dakle, kada kupci pregledavaju umanjene slike, pažnju im privlače jasne, svetle fotografije koje prikazuju proizvod. Jasne fotografije pomažu u postavljanju realnog očekivanja o tome šta će kupac dobiti kada mu stigne pošiljka a vama pomaže da izbegnete gnjavažu rešavanja povraćaja robe, žalbi i komentara nezadovoljnih kupaca. Ovo je takođe dobra prilika da slikate sve raspoložive varijacije proizvoda.

Studijska individualna fotografija proizvoda
Studijska ili individualna fotografija proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Lifestyle fotka – artikal koji izgleda odlično u svom prirodnom okruženju.

Slika proizvoda u lifestyle-u fazonu pomaže ljudima da zamisle kakav bi bio njihov život da su vlasnici vašeg proizvoda. Ovaj inspirativni stil fotografije stvara scenu koja ilustruje proizvod kako se koristi u svakodnevnom životu i koji može pomoći očaranim kupcima da se odluče za kupovinu.

Ako prodajete komplementarne proizvode, koji se odlično slažu uz glavni proizvod, pokušajte da ih uslikate zajedno kako biste podstakli još veću kupovinu.

Fotografija na modelu izuzetno je važna kako bi kupac mogao da stekne predstavu o tome kako proizvod izgleda kada ga nosi, kako utiče na živu osobu, kakve su njegove karakteristike u odnosu na figure ili lice. Ova vrsta fotke je od velike pomoći prilikom kupovine nakita, odeće i torbi. Odluka o online kupovini, na primer, nakita, proporcionalna je tome da li ćete taj nakit uslikati na živoj osobi. Razmislite da li biste kupili neke minđuše koje ne možete da zamislite na uvu.

Lifestyle fotografija proizvoda
Lifestyle fotografija proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Slika razmere – fotografija vašeg proizvoda koja vizuelno komunicira koliko je on veliki (ili mali).

Kupci žele da znaju kako izgleda taj privezak koji visi na ključevima od stana, da li taj pleteni šešir pristaje nekoj bebi ili odrasloj osobi ili ako u neku vazu može da stane jedan cvet ili čitav buket.

Fotografija razmera proizvoda
Fotografija razmera proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Fotka detalja – fotografija izbliza koja sa svih strana prikazuje karakteristike vaše rukotvorine.

Slike izbliza pokazuju kvalitet i teksturu materijala i zumiraju važne detalje, poput postave torbice, kopče ogrlice ili koričenje knjiga. Za vintage komade, detaljni snimci se takođe mogu koristiti kako bi pokazali nesavršenosti i postavili jasna očekivanja kod kupaca.

Fotografija detalja proizvoda
Fotografija detalja proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Grupna fotografija – vaši ručni radovi okupljeni na jednom mestu.

Grupne fotke posebno su dobre za dokumentovanje proizvoda koji se prodaju u višestrukim vrstama, poput setova posuđa ili zanatskih potrepština kao što su perlice i dugmad. Produkti dostupni u različitim bojama, završnim obradama ili materijalima (poput prstenova dostupnih u srebrnim i zlatnim metalima ili krigle sa različitim bojama glazura) takođe su pogodni za grupno slikanje. Grupisanje može biti dobar način za prikazivanje dubine, varijacija i različitih strana i uglova proizvoda u jednoj ubedljivoj slici.

Grupna fotografija proizvoda
Grupna fotografija proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Fotografija pakovanja – slika vašeg proizvoda kako je upakovan.

Kada mušterije znaju kako pakujete vaše rukotvorine one dobiju bolju predstavu vašeg brendiranja i šta da očekuju kada im stigne pošiljka. Prelepa slika upakovanog predmeta često može da ubedi da je vaš artikal savršeno stvoren kao poklon za nekoga.

Fotografija pakovanja proizvoda
Fotografija pakovanja proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops
  1. Fotografisanje procesa – slike proizvoda kako se pravi.

Fotke procesa nastajanja vašeg proizvoda mogu da služe kako bi se naglasio nivo veštine izrade koji je posvećen određenom artiklu. Ovakvi tipovi fotki su takođe zgodni za promovisanje vašeg biznisa na društvenim mrežama.

Fotografisanje procesa pravljenja proizvoda
Fotografisanje procesa pravljenja proizvoda. Foto: Una Malbašić za Aroma Tea Drops

 Zaključak

 

Kada se sve sumira, možete koristiti bilo koju kombinaciju ovih vrsta fotografija, birajući slike koje naglašavaju najbolje karakteristike vaših tvorevina. Budući da fotografije proizvoda pokreću prodaju, iskoristite što više mogućnosti, jer svoj proizvod morate da prikažete iz svakog ugla.

Dok sastavljate svoje fotografije, obratite dodatnu pažnju na prvu fotku u vašem asortimanu. Da biste pridobili mušterije u vašu korist, osigurajte da glavna slika vašeg proizvoda bude jasna i privlačna.

Ne morate nužno da obezbedite sve vrste fotografija za svaki pojedinačni proizvod. Važno je da kupac bude u stanju da stekne predstavu o robi za koju je spreman da plati novac. Takođe je važno imati na umu i to, da investicija koju posvetite na fotografisanje ne bude veća od moguće zarade koju biste želeli da ostvarite od prodaje. Handmade je ponekad više strast nego novčana dobit, ali ako želite da zarađujete jednog dana od prodaje, bitno je znati kako da investirate i svoje vreme.

S druge strane, razmislite koliko ste vremena uložili u izradu svojih ruku dela, pa tako posvetite i adekvatnu pažnju za njihovu promociju. Zaslužuju da budu prikazana u najboljem svetlu. Jednostavno rečeno, ako ste mesecima ručno šili neku odeću, verovatno nema smisla da je slikate mobilnim telefonom kako visi na vašem ormaru.

No, sasvim je sigurno da jedna fotka nije dovoljna.

Ako slikate i postavite više fotografija vašeg proizvoda, uklonićete neke sumnje koje kupci mogu da imaju a koje često dovode do odustajanja od kupovine. Zato pre nego što postavite slike, treba da su vam jasni odgovori na neka pitanja.

  • Koja je veličina i razmera proizvoda u odnosu na funkcionalnost
  • Kako izgleda iz svih uglova
  • Da li uz proizvod dolaze još neki dodaci s kojima se pakuje
  • Da li proizvod zahteva montiranje/sklapanje?

Pozadina za fotografisanje proizvoda

Ako vam ipak obaveze ne dozvoljavaju da se posvetite fotografisanju vaših proizvoda, uvek možete (sasvim je uredu) da potražite pomoć fotografa. Možda u vašem društvu postoji neko ko voli da fotografiše u slobodno vreme ili možda pratite nekog na Instagramu čije fotke obožavate! Zašto ne napraviti neku saradnju sa nekim ko uživa u fotografisanju i pritom zna kako da vam pomogne? Uz pomoć mlade fotografkinje Une Malbašić, domaći brend prirodne aromakozmetike, Aroma Tea Drops Aromatherapy je uspeo da kroz fotografije proizvoda ispričaju svoju priču, dočaraju nivo kvaliteta proizvoda i predstave nivo znanja i iskustva koji poseduju svojim potencijalnim kupcima.

Nadamo se da smo vam približili temu o vrstama fotografisanja proizvoda i ohrabrili da sami probate da napravite kvalitetne fotografije za vaš brend. Zapratite nas na Instagramu, Facebooku a ukoliko još niste, posetite Komunamarket.rs i registrujte svoje podatke (bilo kao prodavac, bilo kao kupac) i saznajte kako možete postati deo prvog online handmade marketa u Srbiji. Ukoliko imate neka dodatna pitanja za nas, ne ustručavajte se da nam ostavite komentar.