Kako da izaberete savršenu pozadinu za fotografisanje vaših proizvoda

Autor: Komuna Redakcija

13/01/2020

Fotografisanje proizvoda je stub uspeha e-commerce prodavnice, iz tog razloga što nije samo jedini način prikazivanja ponude brenda, već je i prva stvar od koje zavisi hoće li se mušterija odlučiti za kupovinu. Kako kupci procenjuju kvalitet i vrednost proizvoda samo kroz ekran, vaši artikli moraju da budu izuzetno dobro vizuelno predstavljeni da bi odmah ostavili trajan utisak.

Većina kupaca sklona je kupovini proizvoda čije su slike privlačne i pružaju im živopisan osećaj. Vrhunska fotografija produkata je dakle kombinacija stila i prezentacije.

Savršena pozadina za fotografisanje vaših handmade proizvoda igra važnu ulogu u ovoj tvrdnji i, nažalost, često se zapostavlja. Prava pozadina uticaće na celokupni izgled i kvalitet slike i učiniće da se proizvod istakne.

Naći pravu pozadinu za fotografisanje može biti teško. Trebalo bi da ima odgovarajuću boju, teksturu, da bude laka za nošenje i montiranje i da ne košta čitavo bogatstvo. Srećom, na našem tržištu se pojavio Backdrop Shop koji u ponudi ima više od 35 različitih laganih, lako prenosivih pozadina prelepog dizajna! Njihova raznovrsna ponuda pozadina A1 formata će zadovoljiti svačiji ukus i potrebe brenda, jer možete birati između tamnijih i svetlijih boja sa motivima krečenog zida, kamena, drveta, betona, metala, itd. Kreirani su od strane naše poznate fotografkinje Višnje Šešum što nam uliva dodatno poverenje u kvalitet i odabir dizajna.

Pozadina u fotografijama vaših rukotvorina može da odigra ključnu ulogu u pozitivnom ili negativnom utisku na kupca. Dok traži proizvode, niko od kupaca nije zainteresovan da gleda previše svetlu boju ili onu pozadinu koja odskače, dakle okruženje koje će „ukrasti‟ svu pažnju od samog proizvoda.

Pažljivo biranje pozadine može ulepšati identitet vašeg brenda u fotografijama, izdvojiti vas od konkurencije i pomoći vam da povećate onlajn prodaju. No, za bilo koju sliku važno je da sam proizvod bude u centru pažnje.

Pogledajmo koju jednostavnu, odgovarajuću i jeftinu pozadinu možete koristiti za slikanje vaših proizvoda, čak i ako nemate svoj studio (još!).

 

Kako da izaberete pozadinu za fotografisanje proizvoda

 

Razmislite o tome kakve slike predstavljaju vaš brend. Ovo je prvi korak u stvaranju profesionalni(ji)h fotografija proizvoda. Razmislite prvo da li hoćete čistu i belu pozadinu ili ste više za dinamičiju varijantu.

U svetu handmade proizvođača, okupljenih na Komuni, dizajneri koriste raznovrsne materijale i podloge za slikanje. Pionir u tome jeste ženski duo iz Daskka design studija, koji proizvodi drvene daske za posluživanje. Jelena i Anja se smelo i vešto igraju sa različitim pozadinama i zato smo ih zamolili da podele sa nama svoje fotografije uz pomoć kojih ćemo vam bolje prikazati različite vrste pozadina koje možete koristiti prilikom fotografisanje vaših proizvoda.

Slikanje proizvoda obično obuhvata jednostavnu postavku za fotografisanje. To znači belu pozadinu i blago osvetljenje. Ali sve su popularniji tzv „Flat lay“-evi u predstavljanju proizvoda u online radnjama. „Flat lay“ je vrsta fotografije slikana odozgo koja predstavlja lepu i harmoničnu celinu koristeći pravu postavku od mnogih elemenata. To je jednostavan i stilski način da predstavite neke jedinstvene stvari na jednoj fotografiji.

Pozadine za slikanje fotografija
Flat lay tehnika, odnosno slikanje od gore. Foto: Daskka design

Ne postoji jedan pravi način za nameštanje proizvoda, svetla, rekvizita i ostalog – može se menjati drastično u zavisnosti od pozadine. Međutim, ne birajte pozadinu na osnovu toga šta je najlakše stvoriti ili namestiti. Pozadine bi trebalo da odražavaju način na koji želite da kupci prepoznaju vaš brend i proizvod kada ga razgledaju online.

Jedni slikaju proizvode u kućnom studiju, drugi se odlučuju za premeštanje pozadina da bi slikali napolju. Pozadine bi trebalo da budu dovoljno lagane da ih izmeštate po kući i dovoljno prenosive za fotografisanje na drugim lokacijama.

U suštini najviše se koriste dve glavne vrste fotografija proizvoda: "product-only" i kontekstualne odnosno lifestyle fotografije, pa u skladu s tim i njihove pozadine. U nastavku, govorićemo i o jednom i o drugom načinu slikanja vaših proizvoda, kao i o nekoliko ostalih mogućih alternativa.

 

Čiste ili bele pozadine: nezaobilazna komponenta dobrih fotografija proizvoda

 

Kada se odlučujemo za kupovinu nekog proizvoda online, uvek želimo da pogledamo artikal iz svih uglova, želimo da taj predmet na nas deluje kao da je on iz stvarnog života. Dizajneri vešto prave pozadine poput onih „beskonačnih zakrivljenja‟, koje prave efekat kao da proizvod lebdi u beskrajnom belom prostoru – a upravo to je i cilj!

Ova caka se uglavnom koristi jer tada mušterija može na miru da gleda u artikal i da se fokusira samo na razgledanje proizvoda i potencijalne kupovine.

Poželjno je da probate da proizvod fotografišete na prirodnom osvetljenju, ukoliko nemate mnogo iskustva sa fotkanjem u kućnim uslovima sa veštačkim osvetljenjem. Dok korišćenje lightbox-a za osvetljenje može da zvuči zabavno, ono može da učini da se vaše početničke greške više vide i da slike budu manje privlačne.

Nekoliko prednosti bele pozadine jesu što omogućava da se vaši ručni radovi istaknu – bela prikazuje vaš artikal sa najmanjom količinom ometnje kod kupaca. Bele pozadine proizvoda su lakše kada je u pitanju njihovo uređivanje u programima na računaru. Na kraju krajeva, belu pozadinu uvek možete promeniti u neku drugu boju u procesu uređivanja.

Pozadina za fotografisanje proizvoda
Sa čistom i belom pozadinom ne možete pogrešiti. Foto: Daskka design

 

Kako napraviti jednostavnu bešavnu pozadinu

 

Verovatno ste videli fotografije proizvoda sa bojom pozadine bez ikakvih ometajućih elemenata u sceni. Pozadine koje nemaju šavove, spojeve, pukotine i ostale nepravilosti.

Nameštanje postavke za photoshoot dovoljno je jednostavno.

Da biste postigli glatku, čistu pozadinu, okačite rolnu bešavnog papira ili neki karton na zid iza proizvoda. Zatim je lagano razvucite niz zid tako da je stavite preko površine na koju nameravate da stavite proizvod (na primer sto ili pod ako je reč o velikom predmetu). Zategnite materijal na dnu, ali pažljivo nameštajte pozadinu kako ne bi ostala izgužvana. Imajte pri ruci traku ili štipaljke kako bi mogli da je pričvrstite.

Vodite računa kod osvetljavanja predmeta. Bilo da koristite prirodno svetlo i pozadinu ili slikate pod osvetljenjem kućnog studija, obezbedite da vaš pozadinski materijal bude postavljen na taj način da se dobije efekat kontinualnog klizanja, odnosno upravo taj efekat „beskonačnog zakrivljenja‟. Ideja je osigurati da nema oštrih uglova, mrlja i ostalih nepravilnosti iza vašeg proizvoda. I da! Nemojte mešati prirodno i veštačko osvetljenje, pošto imaju drugačiji ton boje.

Takođe, uverite se da vaš predmet ne stoji pod uglom od devedeset stepeni prema stolici, kutiji ili stolu, već osigurajte da dobijete krivinu.

Međutim, da bi malo dodali specijalne efekte i „začinili‟ stvari, evo nekoliko caka koje mogu da budu od pomoći. Stavite komad pleksi stakla ispod artikla i to će dati vašem ručnom radu lep odraz. Sigurno da ćete morati da korigujete balans prirodnog belog svetla i pritom obratite pažnju na način na koji sunčeva svetlost i zidovi sobe projektuju toplije boje. Ako i slikate sa blicom, koristite difuzere da bi eliminisali grube senke.

Proverite da ste predmet stavili ispred pozadine (pre krivine) i na sredinu površine. Takođe budite sigurni da ste artikal postavili na stabilnu i ravnu površinu.

Ne zaboravite na sitne detalje prilikom postavljanja proizvoda. Najmanja podešavanja mogu da naprave veliku razliku u tome kako će fotka na kraju ispasti. Na primer, ako slikate bocu sa etiketom, proverite da je nalepnica 100% usmerena ka kameri.

 

Kontekstualna ili lifestyle pozadina za slikanje proizvoda

 

Uslovi na otvorenom mogu biti idealna prilika za prenošenje konteksta vaših proizvoda putem lifestyle fotografija. Dinamične pozadine u „stvarnom svetu‟ su veoma privlačne kada slikate proizvode koji imaju određenu upotrebu ili ih nosi ili koristi neka osoba, odnosno foto-model. Pozadine koje prikazuju proizvod u upotrebi pomažu mušterijama da vizualizuju kako koriste vaše artikle u svom životu.

Lifestyle pozadina za fotografisanje proizvoda
Lifestyle pozadina prikazuje proizvod u prirodnom okruženju. Foto: Daskka design

Međutim, lako može da se desi da pozadina u „stvarnom životu‟ odvuče svu pažnju od proizvoda, tako da nije jasno koji predmet na fotografiji zapravo prodajete.

Dajte vašim proizvodima dubinu i istaknite ih koristeći se portretnim režimom, odnosno portrait mode – funkcijom u podešavanjima slika kod većine fotoaparata a koja je dostupna i na mnogim smartfonima. Ovo podešavanje zamagljuje pozadinu tako da je kontekst proizvoda jasan a da se pritom ne „takmiči‟ protiv njega samog.

Dakle, ako na primer prodajete ranac, fotografisanje modela koji ga nosi na planinarenju može da dočara korisnost vašeg proizvoda i pomoći kupcima da zamisle kako ga nose. Takođe može i suptilno preneti poruku da će ih nošenje ove torbe učiniti avanturističnijim.

Ako namestite vašu šolju na gomilu knjiga na stolu, dok je u pozadini ugodan kauč, online kupci mogu bukvalno da zamisle sebe kako koriste tu šolju u stvarnom životu, u istoj situaciji.

Ipak, pokušajte da kombinujete pozadinu na otvorenom koja daje kontekst vašem proizvodu sa nekoliko fotki u zatvorenom studiju, kako bi kupci dobili sve osnovne informacije koje su im potrebne o vašem artiklu.

Kontekstualna lifestyle pozadina za fotografisanje proizvoda
Pozadine koje prikazuju proizvod u upotrebi pomažu mušterijama da vizualizuju kako koriste vaše artikle u svom životu. Foto: Daskka design

 

Sjajne alternative čistoj (beloj) pozadini

Fotografisanje proizvoda ne mora da bude jednostavan predmet na beloj pozadini. Postoji mnogo načina na koje možete poboljšati svoje slike. Spomenućemo neke od zanimljivih načina koji će probuditi vašu kreativnu stranu.

Neutralne i suptilne boje

Izuzetno svetle ili tamne boje predstavljaju snažnu odbojnost za kupce koji pretražuju proizvode. Neutralne ili suptilne nijanse odlično služe za kupovne svrhe pošto predmete čine vidljivijim i čine da se više istaknu. „Sigurice‟ i najbliže standardnoj beloj pozadini su siva ili bež. One poprimaju drugačiju vizuelnu estetiku, daju raznolikost u postavci, dok senke dodaju dubinu slikama.

Pozadine za slikanje fotografija
Poigrajte se sa svetlijim pozadinama i suptilnim bojama. Foto: Daskka design

Crne pozadine

Fotografije proizvoda na crnoj pozadini taktika je koja se obično primenjuje kod luksuznih proizvoda, naročito nakita ili kozmetike. Crna stvara elegantan, sofisticiran izgled, a istovremeno zadržava neutralnost i ističe proizvod. Često će se odsjaj i senke na proizvodu povećati da bi se stvorio dramatičan efekat.

Crna pozadina za fotografisanje proizvoda
Crna stvara elegantan, sofisticiran izgled, a istovremeno zadržava neutralnost i ističe proizvod. Foto: Daskka design

Drvene pozadine

Jedna atraktivna i kreativna pozadina za fotografije vaših rukotvorina je drvo. Osim toga, možete ga naći skoro svugde – bilo da je to sto, klupa, daska ili panj, na primer. Drvo je odlično za stvaranje rustikalnog, seoskog, „domaćinskog‟ izgleda. Možete se igrati sa različitim vrstama drveta dok ne pronađete ono koje vam odgovara.

Drvene pozadine za fotografisanje proizvoda
Drvo je odlično za stvaranje rustikalnog, seoskog, „domaćinskog‟ izgleda. Foto: Daskka design

Pločice

Pločice se mogu koristiti kao pozadina fotografisanja vaših ručnih radova za postizanje brojnih efekata. Postoji mnogo različitih boja, veličina i tekstura kod pločica, tako da imate puno prostora za kreativnost i eksperimentiranje. Odlučite se za crnu pločicu za eleganciju i sofisticiranost ili belu za laganu i svetlu sliku proizvoda. Škriljac stvara industrijski, avangardni izgled, dok prirodna pločica može postići zemljanu, prirodnu privlačnost.

Plocice pozadina za fotografisanje proizvoda
Postoji mnogo različitih boja, veličina i tekstura kod pločica, tako da imate puno prostora za kreativnost i eksperimentiranje. Foto: Daskka design

Teksture

Ova kategorija je prilično široka, jer se teksturisane pozadine veoma razlikuju. Ponekad možete napolju potražiti neku inspiraciju. Kao pozadinu fotografija proizvoda koristite lišće, travu, pesak ili mahovinu.

Teksturisana pozadina za fotografisanje proizvoda
Foto: Daskka design

 

Bonus saveti

 

Izbegavajte nered i prenatrpanost u pozadini

Logično, sve što bi odvratilo pažnju sa proizvoda koji se prodaje neminovno znači lošu strategiju. Pozadina čini najveći deo svake fotografije i ako je prenatrpana, ona oduzima fokus sa samog produkta. Izbegavajte neuredne pozadine kako biste lako istakli karakteristike središnjeg predmeta i kako bi kupac mogao da ga vidi u svom punom sjaju. Imajte na umu da je vaš cilj ipak prodaja proizvoda, a ne da se gledalac fokusira na sve osim proizvoda.

Moć je u detaljima

Kao i svako drugo atraktivno reklamiranje, kupci treba da vide ona lepa svojstva koje ističu kvalitet vašeg predmeta. Dakle, želite da postignete oštrinu pri slikanju ili koristite neku od makro funkcija dostupnih na fotoaparatima. Ove funkcije se istinski fokusiraju na teksturu, materijal i detalje proizvoda i mogu da ih prikažu privlačno kako bi taj proizvod izgledao vredan kupovine.

Pozadina za fotografisanje proizvoda
Postignite oštrinu pri slikanju ili koristeći neku od makro funkcija dostupnih na fotoaparatima ili portrait mode na mobilnim telefonima. Foto: Daskka design

 

Zaključak

 

Biranje prave pozadine za fotografisanje proizvoda svodi se na nekoliko stvari: vaš brend, vaše proizvode i vašu publiku. Pozadine bi trebale poboljšati i dopuniti vaš brend, istaknuti vaše proizvode i zadovoljiti ukuse vaše publike.

Generalno, najuspešniji brendovi u e-trgovini predstavljaju svoje slike proizvoda na nekoliko različitih načina, prikazujući proizvode u raznolikim kontekstima i uglovima. Kao što ste videli na primeru fotografija brenda Daskka design, kombinacija dve ili više gore navedenih varijanti fotografisanja proizvoda može dati najbolje rezultate.

Fotografisanje proizvoda na jednostavnim a ne neurednim pozadinama fokusira pažnju kupca na vaš proizvod, a ne na njegovo okruženje. Primeri dobre, lako dostupne pozadine obuhvataju bešavne rolne (ili velike komade) papira, glatke tkanine, čist zid svetlih boja ili one dostupne u Backdrop Shop-u. Kada ste u nedoumici, izaberite pozadinu sa neutralnom bojom kao što su bela, bež ili siva a kasnije se možete odlučiti za nešto smelije što će oslikavati duh vašeg brenda. Slikanje koristeći nekoliko konzistentnih, odnosno istih pozadina pomaže u stvaranju prepoznatljivog izgleda vašeg brenda i e-prodavnice.

Ne zaboravite da su vrhunske slike najlakši i najbolji način da se izdvojite od konkurencije. Najbolje fotografije vaših proizvoda ćemo redovno objavljivati na homepage-u Komuna marketu i našim društvenim mrežama. Zato nas zapratite na Instagramu i Facebooku a ukoliko još niste, posetite www.komunamarket.rs i registrujte svoje podatke (bilo kao prodavac, bilo kao kupac) i postanite deo najvećeg online handmade marketa u Srbiji.