Kako da se pripremite za fotografisanje vaših proizvoda

Priprema za fotografisanje proizvoda
Autor: Komuna Redakcija

14/01/2020

Za one kojima je ozbiljnije fotografisanje novina, priprema za vaš prvi photoshoot proizvoda može se činiti kao preveliki zalogaj. Ali posle samo nekoliko pokušaja, svaki dalji korak će postati opušteniji i prirodniji, pa ubrzo nećete ni razmišljati o tome.

Jedna stvar oko koje nema dileme u e-trgovini je važnost visoko kvalitetnih i jedinstvenih fotografija proizvoda. Ma koliko vaših ruku delo bilo posebno i unikatno, bez vrhunske fotografije taj proizvod neće biti primamljiv potencijalnim kupcima. Kao dodatnu motivaciju, imajte na umu da će redakcija Komune birati prodavce upravo sa takvim fotografijama i objaviti njihove proizvode na glavnoj stranici Komuna marketa čime će proizvođači dobiti besplatan reklamni prostor.

Pre fotografisanja potrebno je da isplanirate ne samo šta, već i kako ćete nešto fotografisati. Suština pripreme za fotografisanje proizvoda jeste pronaći proces i prilagoditi ga da odgovara vašim potrebama.

Dakle, možete sesti za sto, uzeti olovku i papir (odnosno staviti ruke na tastaturu) i odrediti smernice koje će omogućiti da se izveštite u fotografisanju. Razmislite šta vam je potrebno od materijala za pozadinu, za pripremanje postavke, koje vrste fotografija proizvoda će najbolje prikazati vaš proizvod, koje boje i kakvo osvetljenje će najbolje prezentovati vaš brend.

Profesionalni fotoaparat nije neophodan kako biste postigli profesionalni izgled fotografija – vaš mobilni telefon je sasvim dovoljan.

Ono što vam svakako jeste potrebno, to je spisak stvari i smernica potrebnih za pravljenje vrhunskih slika.

Kako bi uspeli da napravite fotke za vaš shop na Komuni koje izgledaju što je profesionalnije moguće, daćemo vam nekoliko saveta koji će vas dobro pripremiti za fotografisanje vaših handmade proizvoda.

 

Odlučite se za stil i temu vaših fotografija

 

Stilizacija i brendiranje (hajperlink) je prvi korak u stvaranju profesionalni(ji)h fotografija proizvoda. Slikanje proizvoda obično obuhvata jednostavnu postavku za fotografisanje. Jednostavno rečeno, to znači belu pozadinu i blago osvetljenje.

Međutim, u online radnjama sve popularnije su postale i tzv. „flat lay“ fotografije, koje predstavlju vaš proizvod iz malo drugačijeg ugla. „Flat lay“ je vrsta fotografije koja predstavlja lepu i harmoničnu celinu koristeći pravu postavku od mnogih elemenata. To je jednostavan i stilski način da predstavite neke jedinstvene stvari na jednoj fotografiji.

Bilo da koristite rekvizite, fotomodele ili drugačije pozadine, stilizovanje fotografija je ključno za oživljavanje proizvoda u svesti potencijalnih kupaca. Strateški koristeći ove elemente možete plasirati važne informacije o svojim proizvodima – kao i važne informacije o vašem brendu.

Razmislite o tome koje slike hoćete da predstavljaju vaš brend i učine ga prepoznatljivim.

Kako god vam odgovara, od početka želite da se odlučite u kom pravcu ćete ići. Ako ste trenutno bez ideja, možete da istražite i ostale konkurente u vašoj niši i pogledate šta oni rade. Instagram i Pinterest su odlični izvori inspiracije, ali zapamtite, uvek želite da predstavite svoju jedinstvenu perspektivu, a ne da kopirate druge.

Pošto ste se inspirisali i odlučili za vaš stil, možete početi sa planiranjem.

Priprema za fotografisanje proizvoda

 

Isplanirajte šta i kako hoćete da slikate

 

Pre nego što počnete da fotkate, razmislite o različitim aspektima vaših rukotvorina koje pokušavate da istaknete i koji je najbolji način da ih uslikate. Nekoliko vrsta fotografija proizvoda koje treba uzeti u obzir:

  • Studijska fotografija (vaš predmet sam pred čistom pozadinom)
  • Fotka detalja (fotografija izbliza koja prikazuje karakteristike vašeg proizvoda)
  • Slika veličine i razmere (fotografija artikla koja vizuelno prikazuje koliko je proizvod veliki ili mali)
  • Lifestyle fotka (artikal koji izgleda odlično u svom prirodnom okruženju)

 

Napravite spisak za slikanje proizvoda

 

Za vaše ručne radove koje treba da fotografišete možete da napravite jednostavan spisak u Excel-u ili na papiru. Obavezno zapišite sve detalje i posebne „zahteve‟ koje proizvod ima. To mogu da budu stvari poput uslikavanja zadnje strane majice na kojoj je različit tekst od onog na prednjoj strani. Ili fotografisanje proizvoda sa i bez poklopca. Na ovaj način prikazujete kupcu kako izgleda unutrašnjost.

Jednostavno razmislite o postavci samog proizvoda. Zapitajte se kako možete napraviti fotografije koje će kupcu preneti sve potrebne informacije. To će vam pomoći da napravite željeni spisak.

Počnite od vrha liste i redom fotkajte svaki predmet. Ne zaboravite posebne zahteve koje ste naveli ranije. Slikajte iz nekoliko uglova ako proizvod to zahteva.

 

Odredite vreme slikanja

 

Fotografisanje proizvoda može da iziskuje mnogo vremena, posebno ako prodajete vintage ili unikatne stvari – ili ako imate puno artikala u inventaru. Napravite raspored i pokušajte da slikate nekoliko predmeta odjednom kako bi se proces odvijao što efikasnije.

U idealnom slučaju, trudite se da slikate u isto doba dana kako bi svetlo na svim vašim rukotvorinama bilo konzistentno.

 

Koliko vremena bi trebalo da izdvojite za fotografisanje?

U zavisnosti od toga koliko produkata imate, slikanje može potrajati od nekoliko sati do nekoliko dana. Dajte sebi oko 10-15 minuta za svaki proizvod. Za ovo vreme možete uslikati proizvod iz nekoliko različitih uglova, proveriti da li su fotke dobro izoštrene i namestiti osvetljenje. Pomnožite 10-15 min sa brojem artikala koje imate na spisku i eto odgovora.

 

Sakupite opremu

 

Prilikom planiranja fotografisanja izlistajte neophodnu opremu. Pojedini materijali ili uslovi koji su vam potrebni mogu se razlikovati u zavisnosti od mesta gde slikate, ali ovaj spisak može da vam posluži.

Photo shoot čeklista:

Neophodno

  • Fotoaparat ili smartfon
  • Sto ili tvrda podloga na kojoj ćete slikati
  • Prirodno ili veštačko osvetljenje (svetla, kutija za osvetljenje)
  • Pozadina
  • Stativ (ili čvrsta površina poput gomile knjiga, kako bi se fiksirala kamera)

Preporučljivo

  • Daljinski okidač
  • Reflektori
  • Rekviziti
  • Štipaljke za kačenje pozadine
  • Objektivi fotoaparata uključujući makro objektiv (za male predmete ili sitne detalje)
  • Rezervne stvari: rezervne baterije za fotoaparat, memorijske kartice, punjači za fotoaparate, prenosni punjači za telefon (za slikanje sa smartfonom)
Priprema za fotografisanje proizvoda
Najlakše je fotografisati predmete na belom zidu ili pozadini u blizini prozora.

 

Namestite pozadinu

 

Pozadina treba da odgovara artiklu i da usmeri pažnju kupca na vaš proizvod.

  • Birajte jednostavne pozadine bez nepotrebnog pretrpavanja, poput belih ili neutralnih rolna papira ili tkanine - ili čistog zida svetlih boja.
  • Ako koristite bešavnu rolnu, nežno je prostrite niz zid, i položite je preko površine na koju nameravate da stavite svoj proizvod.
  • Zategnite materijal na dnu i pazite da ga ne izgužvate ili naborate.
  • Postavite proizvod nekoliko centimetara ispred mesta na kom se pozadina savija.
  • Ukoliko je potrebno, pričvrstite pozadinu trakom ili štipaljkama
  • Koristite jednu ili nekoliko stalnih pozadina za sve svoje proizvode kako biste stvorili konzistetan izgled u svojoj online prodavnici.

Pogledajte profil brenda Daskka design koji se vešto i smelo igra sa šarenim pozadinama koje upotpunjuju i oslikavaju njihov brending i čine da dizajn njihovih drvenih daski dođe još više do izražaja.

Pročitajte kako da izaberete savršenu pozadinu za fotografisanje proizvoda.

 

Osvetlite vaš proizvod

 

Ako želite jasnu, lepu fotku, adekvatno osvetljenje vašeg artikla je verovatno najvažnija stvar.

Kada fotografišete u zatvorenom:

  • Slikajte predmet u blizini prozora sa puno sunčeve svetlosti i idealno raspršite svetlost čistom zavesom.
  • Ako je potrebno, koristite reflektor da biste dodatno osvetlili vaš objekat.
  • Ako slikate bez sunčeve svetlosti, koristite lightbox ili set od tri softbox svetla da biste uklonili senke.
  • Izbegavajte upotrebu blica i nemojte mešati prirodno i veštačko osvetljenje, jer imaju različite tonove.

Kada fotografišete napolju:

  • Slikajte oblačnim danima
  • Izbegavajte direktno sunčevo svetlo, jer ono može da ispere boje i stvori oštre senke

 

Umirite fotoaparat

 

Ako držite fotoaparat mirno, vaše fotke će biti mnogo oštrije.

  • Koristite stativ.
  • Koristite daljinski okidač da biste slikali bez dodirivanja fotoaparata.
  • Napravite nekoliko probnih fotki da biste bili sigurni da je vaš predmet dobro osvetljen i izoštren.

 

Šta treba da proverite nakon slikanja?

 

Uložili ste mnogo vremena za photo shooting, zato obavezno proverite i budite sigurni da ste uslikali sve kako treba. Pre nego što pređete na sledeći proizvod i precrtate ga sa spiska, uverite se da su fotke zaista kvalitetne. U suprotnom ćete morati sve da ponavljate.

Obratite pažnju na sledeće stvari:

  • Zumirajte na fotoaparatu svaku fotku kako bi ste proverili da li su predmeti dobro izoštreni.
  •  Ako slikate sa smartfonom, nemojte slikati sa zoom-om, jer ćete time smanjiti kvalitet fotke.
  • Ako koristite rekvizite, za recimo lifestyle fotku, uverite se da je sam artikal u centru pažnje i da je kupcu jasno šta se prodaje.
  • Obavezno uslikajte predmet iz više uglova.

 

Uredite vaše fotografije

 

Uređivanje vaših fotografija može biti zamorno ako pokušavate nadoknaditi loše osvetljenje ili greške nastale tokom slikanja. U idealnom slučaju, možete da završite posao sa nekoliko lakih izmena. Evo par saveta:

  • Koristite softver za uređivanje kao što je Photoshop za brzo retuširanje ili za podešavanje količine svetla tako da boje na slici što bolje odražavaju kako vaš proizvod izgleda uživo.
  • Crop-ujte kako bi ste uklonili višak belog prostora i usredsredili pažnju kupaca na svoj proizvod.
  • Izbegavajte upotrebu filtera (poput onih na Instagramu) koji menjaju boje vašeg proizvoda.

 

Export-ujte i upload-ujte

 

Završili ste sa procesom fotografisanja vaših proizvoda i sada možete mirno da ih pregledate na Komuni i da s nestrpljenjem iščekujete potencijalne mušterije.

Prilikom export-ovanja fotografija mislite na to kako i gde ćete fotografije koristiti: za uploadovanje na web, exportujte ih na rezoluciji od 72ppi a za štampanje, najbolje je exportovati na 300 ppi. Ne želite da upload-ujete ni prevelike fajlove jer će oni usporiti rad vašeg shopa, odnosno stranice. Poželjno je da fajl koji uploadujete na vaš online shop ne prelazi 1MB. Preporučena veličina fotografija oglasa je 2000px za najkraću stranu slike i rezolucija od 72ppi.

Nakon što ste upload-ovali slike na Komuna market, najbolje je pregledati vaš web shop u celini. Preklikćite svaki proizvod kako biste bili sigurni da fotke izgledaju najbolje moguće. Ako imate pouzdane i stalne kupce, tražite od njih povratne informacije o slikama svojih novih proizvoda. Možda mogu uočiti nešto što ste propustili.

 

Zaključak

 

Pravljenje slika koje odražavaju vaš brend, slike koje su izoštrene, dobro osvetljene i uređene jeste važno kako bi pokazali kupcu sve najbolje detalje svog proizvoda.

Bez obzira da li ste iskusni fotograf koji želi da se usavrši ili početnik sa skromnim veštinama u fotografisanju, naši saveti će vam pomoći kako da se najbolje pripremite za fotografisanje proizvoda i stvorite vrhunske slike.

Evo kratkog potsetnika („kontrolne liste‟) za pripremu fotografisanja vaših proizvoda (ako hoćete možete da je i odštampate):

  • Odlučite se za stil i motiv vašeg brenda;
  • Istražite slične fotografije kako bi se inspirisali;
  • Isplanirajte šta i kako ćete da slikate;
  • Napravite spisak opreme koja vam je potrebna;
  • Pozajmite opremu koja vam nedostaje;
  • Napravite vremenski raspored za slikanje;
  • Napravite spisak predmeta potrebnih za slikanje;
  • Namestite postavku za slikanje;
  • Testirajte osvetljenje;
  • Uslikajte sve na vašem spisku;
  • Proverite slike svih proizvoda i uverite se da nema grešaka;
  • Uredite fotografije;
  • Export-ujte i upload-ujte;
  • Pregledajte u svojoj web prodavnici.

 

Nadamo se da će vam naši saveti pomoći da sebi odredite odgovarajuće smernice i da ćete se uspešno pripremiti za fotografisanje vaših tvorevina. Ako imate nedoumice ili tražite dodatni savet, slobodno ostavite komentar. Zapratite nas na Instagramu, Facebooku a ukoliko još niste, posetite Komunamarket.rs i registrujte svoje podatke (bilo kao prodavac, bilo kao kupac) i saznajte kako možete postati deo prvog online handmade marketa u Srbiji.